Átadtuk gyártó és palackozó üzemünket, illetve logisztikai központunkat Felsőlajoson.
Átadtuk gyártó és palackozó üzemünket, illetve logisztikai központunkat Felsőlajoson.
Ami megvalósult:
A 3,2 milliárd forintos zöldmezős beruházás 15 hónap alatt valósult meg, amelynek megvalósításához vállalkozásunk 500 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatást nyert el GINOP-pályázaton. A közel 10.000 négyzetméter alapterületű gyárban 2 természetes ásványvízkút is működik, valamint az üzem a gyártás mellett raktározási lehetőséget is biztosít. A 3 hektáros ipari területen Közép-Európa egyik legmodernebb gépsorával működő üzemünkben a csendes és szén-dioxiddal dúsított Márka üdítőitalok gyártását kezdjük meg, valamint bővítjük palackozási kapacitásunkat. A 2007-ben 4 fővel indult családi vállalkozásunkban mostantól már 50-en dolgozunk azon, hogy minden egyes megtöltött palackkal értéket adjunk át Fogyasztóinknak.
Amit tervezünk:
Mindannyiunk célja, hogy két-három éven belül a jelenlegi 35 millió literes éves gyártott mennyiség 100 millió literre növekedjen. A közeljövőben egy újabb gyártósor üzembe helyezését és a logisztikai tevékenységünk bővítését is tervezzük. Most nem csak az átadott gyár miatt érkeztünk mérföldkőhöz, hanem amiatt is, mert 2017-től megújult arculattal, vagyis egyedileg, a cég által tervezett palackformával, címkedizájnnal, és megfiatalított szlogennel leszünk jelen a piacon.
Az ünnepi beszédek szerint:
„Ez a beruházás kiválóan jelképezi, hogy a kormány jól határozta meg a jelenlegi uniós fejlesztéspolitikai ciklus irányelveit. Működik ugyanis a kormány azon terve, miszerint az uniós források nagyobb részét a magyar vállalkozások támogatására kívánja fordítani, ezáltal is növelve a magyar cégek és Magyarország versenyképességét” – mondta Vitályos Eszter, a Miniszterelnökség európai uniós fejlesztésekért felelős államtitkára. „Ha a kis- és középvállalkozások ezrei tudnak fejleszteni, és ezáltal a külpiacon is versenyképesek lesznek, akkor jól és hatékonyan költjük el az uniós forrásokat. A kormány ezen céljaihoz nagyon jól passzol ez a beruházás” – tette hozzá.
Dr. Salacz László országgyűlési képviselő kiemelte: a hazai vállalkozások sikere képezi az alapját a hosszú távú gazdasági növekedésnek, amely 2014-ben indult el Magyarországon. Erre jó példa a Márka Üdítőgyártó Kft. most átadott gyártó és palackozó üzeme, illetve logisztikai központja, „mivel a cég bebizonyította, hogy tudnak élni a lehetőségekkel”. Kiemelte: a most átadott üzem 50 embernek ad munkát. „Örömmel látom, hogy egy ilyen kiemelkedő élelmiszeripari tevékenységet folytató üzem bővül és gyarapodik, amely Felsőlajos zászlóshajójává vált. A Márka Üdítőgyártó Kft. a termék 44 éves múltjával elérte azt, hogy érvényesíthesse célkitűzéseit a világszínvonalú technológia megvalósításával és a cég piacképességének növelésével” – tette hozzá az országgyűlési képviselő.
„Felsőlajos fontos mérföldkőhöz érkezett el ezzel a beruházással. Nagy előrelépés az alig ezer fős falu számára” – mondta Juhász Gyula, Felsőlajos Község polgármestere. Kiemelte: a település kedvező földrajzi fekvése szerepet játszott abban, hogy a cég Felsőlajost választotta az üzem helyszínéül, hiszen a község Budapesttől 60, Kecskeméttől 20 kilométerre, az M5 autópálya mellett található.
Szabó Gabriella, olimpiai-, világ- és Európa-bajnok kajakozó „hihetetlen szimpatikus” vállalkozásként jellemezte a Márkát. „Nagyon tetszik a cég azon szemlélete, hogy világmárkákkal kívánja felvenni a versenyt. Sportemberként az egészségtudatosságot, magánemberként a környezettudatosságot, magyar emberként pedig a munkahelyeket és a magyar szemléletet szeretném megköszönni a Márkának” – tette hozzá.
Sárkány Péter, aki – dr. Kállay Miklós mellett – a Márka üdítőital feltalálója, emlékeztetett arra, hogy a Márka üdítőital magyar szabadalom, amely most megfogalmazása szerint a reinkarnációját, reneszánszát éli. A feltalálók receptúrája alapján az első szőlő ízű szomjoltó 1973-ban készült el, amelyet a Délalföldi Pincegazdaságban palackoztak. A következő években az ország több pincegazdaságában is megkezdődött a különféle ízű Márka üdítők gyártása. Az elmúlt 44 évben sok minden változott – a palackozások helyszínei vagy éppen a termékpaletta –, de egy valami nem, mégpedig, hogy jellemzően hazai alapanyagokból készülnek a termékek.